Wat is EMS Training met de Miha Bodytec?

EMS training is een innovatie op fitnessgebied en de effectiviteit en veiligheid van de training is wetenschappelijk aangetoond.

EMS-training staat voor Elektro Musculaire Stimulatie. Het is een trainingsmethode met weerstand door middel van impulsen die op het lichaam worden overgedragen. Het is een zeer effectieve en efficiënte manier om kracht en spieren op te bouwen en tegelijkertijd lichaamsvet te verminderen.

EMS training doe je met een speciaal Pak (BodySuit) aan, die de elektrische impulsen overdraagt aan je spieren in je hele lichaam. Met behulp van ​een ​EMS training kan het lichaam tot wel 150x meer spiersamentrekkingen produceren in vergelijking tot ​een reguliere krachttraining. Hierdoor is een EMS Training van 20 minuten in intensiteit gelijk aan een volledige Body workout van drie uur krachttraining.

De impuls wordt door je zenuwstelsel verder geleidt naar 8 grote spiergroepen waardoor deze tot wel 30% meer geactiveerd zullen worden dan bij een reguliere krachttraining!

De dieper gelegen spieren, die met reguliere krachttraining niet snel door je eigen lichaam worden aangestuurd, worden met EMS training wél intensief bereikt.

Trainen doe je in speciale Miha Bodytec onderkleding die je onder het BodySuit draagt. De banden voor de armen, benen en billen worden aangesloten op het Bodysuit en alles is nat gemaakt voordat je deze aan gedaan krijgt. Alle spiergroepen worden tegelijkertijd optimaal geprikkeld en kunnen onafhankelijk worden ingesteld en bewaard op jouw lichaamsniveau.

Naast de tijdswinst die EMS training oplevert worden je spiervezels ook ruim 30% meer geactiveerd dan bij een reguliere krachttraining. En ook de dieper gelegen spieren ​die normaal niet snel door het eigen lichaam worden aangestuurd, worden met EMS training makkelijk bereikt.​ Doordat de gewrichten nauwelijks worden belast is trainen met Bodytec ook zeer geschikt indien je last hebt van blessures, bijvoorbeeld rugklachten. Met EMS training kun je spiergroepen in korte tijd aanzienlijk verbeteren en (eventuele) klachten verminderen.

Zo bereik je in korte tijd maximaal resultaat; Namelijk in tegenstelling tot reguliere krachttraining á 35% benut je 95% van je maximale spiercapaciteit en dat in 20 Minuten, zonder overbelasting op je gewrichten.